כאבים בשניים עלולים לפגוע באופן משמעותי במהלך היום יום ובאורך חיים שגרתי.

מהן הסיבות לכאבי שיניים? מתי כדאי ללכת לרופא שיניים? ומה אפשר לעשות על מנת למנוע כאבים כאלה מראש?

מה הגורמים השכיחים לכאבים בשיניים?

כאבים בשיניים הם כאבים המורגשים סביב השן ובאזור החניכיים. הסיבות לכאב שיניים עלולות להיגרם כתוצאה מעששת, ספיגת שן אל תוך החניכיים, שברים בשן, זיהומים ודלקות באזור השן והחניכיים, תנועות חוזרות ונשנות, כגון לעיסת מסטיק או שחיקת שיניים וגורמים נוספים.

כאבי שיניים – תסמינים שכדאי לשים לב אליהם

כאבי שיניים יכולים להופיע ולהיות מורגשים בדרכים שונות, כאשר תסמינים נפוצים הם:

כאב המורגש באופן חד, כאב המורגש כפעימות, או כאב כללי בכל האזור, אשר קשה למקדו. כמו כן, כאב בשיניים עלול להופיע עם תסמינים של נפיחות סביב השן ולפעמים גם כאבי ראש או כאבים באזור הלסת.

כשיש כאבי שיניים - כל דבר מזכיר לנו את הכאב
כשיש כאבי שיניים – כל דבר מזכיר לנו את הכאב

כאבי שיניים? זה הזמן לבקר את הרופא

לעיתים קרובות, עלולה להיות עששת, או פגיעה בשן, הדורשת טיפול. עם זאת, כאב בשיניים יכול להופיע רק כאשר מופעל לחץ חזק על השן או פגיעה בעצב, אולם הנזק החל להיגרם עוד טרם הכאב. לכן, ביקור אצל רופא השיניים מומלץ גם כאמצעי מניעה, ולא רק כאשר מופיע הכאב.

כאשר מופיע כאב שאינו חולף תוך זמן קצר (יותר מיום או יומיים), זה הזמן לגשת לרופא באופן מיידי לקבלת טיפול. כמובן, במידה ומופיע חום, כאב קיצוני, כאב אוזניים או כאב בזמן פתיחת הפה יש למהר לבקר את רופא השיניים בהקדם.

תהליך הטיפול

לאחר הערכה רפואית של רופא שיניים אודות מצב הלסת והשניים הכוללת לרוב, צילומי פה ובדיקה מעמיקה, הוא ידע להתאים את הטיפול הנכון. הטיפול כנגד זיהומים ופגיעות בשיניים ובחניכים יכול למנוע התפשטות לאזורים וחלקים אחרים בפה. הבשורות המרגיעות לגבי שיטות הטיפול הן שאנו חיים בעולם שבו הטכנולוגיה הרפואית מאוד מתקדמת וניתן למצוא ולתת מענה, לכל כאב ובעיה בפה. הטיפולים המתקדמים כוללים טיפול עם כאב מינימלי וכחלק מכך, גם טיפולי השתלת שיניים מתקדמים, בעזרתם ניתן לרפא את השיניים ולהחזירם לתפקוד מלא תוך זמן קצר.

להקדים תרופה לכאב

מאחר ורוב כאבי השניים הם כתוצאה מעששת, טיפול היגייני נכון יכול למנוע כאבים ובעיות בשיניים. כחלק מכך, יש להקפיד על הברשת השיניים כפעמיים ביום באופן יסודי ונכון, חיטוי הפה עם מי פה, וביקורי ביקורת כלליים אצל רופא השניים כפעם בחצי שנה. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילת מאכלים עתירי סוכר, על מנת למנוע בעיות נוספות.