מטופלים רבים שצריכים לעבור השתלת שיניים מנסים להימנע ממנה או לדחות את ביצועה לרגע האחרון. הסיבה העיקרית לכך היא הפחד הגדול מפני חוויה כואבת מאוד, בין אם החשש המדובר הוא רציונלי ובין אם לא. אך מה תגידו אם נספר לכם שכיום מדובר בלא יותר ממיתוס ושיש כזה דבר השתלות שיניים בלי כאב?

בזכות ההתקדמות הרבה בתחום הרפואה בכלל ובתחום רפואת השיניים בפרט, כיום קיימת האפשרות לעבור השתלות שיניים במינימום כאבים. רפואת השיניים פיתחה שיטות הרגעה, טכנולוגיות שונות ואמצעי טיפול חדשניים שיכולים בקלות להפוך את התחושות השליליות שמלוות את ההשתלה למינימליות ביותר כדי שלמטופל לא תהיה סיבה לדאגה.

שיטת הנקב

אם מעולם לא שמעתם על שיטת הנקב, אין זה מפתיע אותנו – מדובר בשיטת טיפול חדשנית בתחום השתלות השיניים שהופכת את התהליך למהיר ופשוט וחוסכת מהמטופל את השלב הכירורגי הידוע לשמצה של הרמת סינוס.

איך זה עובד? במקום לעשות הרמת סינוס כמו בהשתלה סטנדרטית, השיטה מתבססת על צילום פנורמי אשר יוצר דגם תלת מימדי של עצם הלסת. הרופא נעזר בהדמיה כדי לאתר היכן עצם הלסת היא העבה ביותר ומחבר את השתל בהתאם בצורה ובזווית האופטימליות ביותר באמצעות נקב קטן בחניכיים.

שיטת הנקב הוכיחה את עצמה לא רק כפשוטה וכמהירה אלא גם כבעלת עמידות גבוהה, חוסכת בעלויות כספיות לשני הצדדים ומספקת תוצאות אסתטיות מעולות. ומה שהכי חשוב – מדובר בשיטה שמאפשרות השתלות שיניים במינימום כאבים.

השתלות שיניים בלי כאב

השתלות שיניים באמצעות טשטוש והרדמה?

כל רופא שיניים שמיומן בעבודתו ידאג לפני שמתחיל הטיפול לתת לכם חומר הרדמה או טשטוש כדי שהשתלת השיניים תהיה נטולת כאבים ככל האפשר. בניגוד למיתוס הנפוץ, השתלת שיניים איננה מבוצעת תחת הרדמה מלאה אלא תחת הרדמה מקומית בלבד שמוזרקת אל המקום אליו יכנס השתל. ההרדמה המקומית משפיעה באופן מיידי ומתפוגגת כשעה לאחר תום הטיפול.

על אף זאת, השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה כן תבוצע במקרים בהם המטופל סובל מחרדה דנטלית קיצונית ובלתי רציונלית, רגישות חריגה למגע באיזור הפה או אם יש צורך להוסיף עצם לחניכיים ממקום אחר בגוף. בהרדמה מלאה המטופל יוכנס למצב של שינה עמוקה על ידי הזרמת החומר המרדים אל מחזור הדם. לרוב, רופאי שיניים יעדיפו כברירת מחדל להשתמש בהרדמה מקומית כדי להימנע מהסיכונים האפשריים שכרוכים בהרדמה מלאה כמו תגובה אלרגית חריפה, היווצרות בעיות בבליעה ועוד.

אפשרות נוספת היא להיעזר במה שנקרא בפי האדם הפשוט "גז צחוק". מדובר בתחמוצת חנקן ששאיפתה מובילה לתחושה קלה של רוגע תוך 20 שניות. ריכוז תחמוצת החנקן משפיע על רמת הרגיעה. חשוב לציין שאורך האפקט של כל שאיפה מגז הצחוק היא קצרה מאוד ועומדת על כ-3 דקות לכל היותר.

ההחלטה באיזו הרדמה להשתמש היא בידי רופא השיניים. הוא יתאים אותה לטיפול בהתאם לשיקולים שונים כמו אורך הטיפול הצפוי, רמת הקושי, מספר השתלים הנדרשים ומיקומם בפה ועוד. על רופא השיניים לדון איתכם באופציות ההרדמה השונות העומדות בפניכם במסגרת פגישת ההתייעצות שלפני השתלת השיניים עצמה. השתלות שיניים במינימום כאבים מצד המטופל או חוסר נוחות עבורו נמצאות גבוה בסדר העדיפויות של הרופא.

השתלות שיניים בלי כאב

להתמודד עם הפחד מפני הכאב

אם אתם חוששים מאוד מהטיפול, ניתן להתחיל לטפל בבעיה זו באמצעים שונים עוד לפני שניגשים בכלל אל מרפאת השיניים. ישנו מגוון של אופציות כיצד להגיע רגועים אל הטיפול כמו ביצוע מדיטציה או לקיחת חומרים משככי חרדות כמו רסקיו. אם זה לא עוזר, ניתן לפנות אל פסיכולוג כדי שינתח את שורש הפחד ויעניק לכם את הכלים להתמודד איתו. על כל אינדיבידואל לחפש את האמצעי האפקטיבי ביותר שירגיע את נפשו לקראת הטיפול.

בנוסף, רופא שיניים שקשוב לנפש של המטופל ידאג שהאווירה של חדר הטיפולים עצמו תהיה מרגיעה ככל האפשר, לדוגמה באמצעות השמעת מוזיקה שקטה ומרגיעה במהלך הפרוצדורה או הצגת נוף ייחודי של חופי תל אביב למטופל כדי שתהווה הסחה עבורו מההליך.

לסיכום, במרפאת מור השתלות שיניים – השתלות שיניים במינימום כאבים הן כבר מציאות קיימת שיש להכיר בה. הפחדים שליוו אותנו בעבר סביב התהליך כבר אינם רלוונטיים יותר וכיום הם לא יותר מסיפורי אימה חסרי בסיס, אוסף של מיתוסים ששייכים להיסטוריה.
למידע נוסף אודות תהליך הטיפול במרפאתינו פנו אלינו